Jag vill hålla pennan som skriver mitt liv

Började kolla igenom de få inläggen jag har kvar på min blogg och hittade sammanfattningen jag gjorde av 2012 på nyår. Jag avslutade det inlägget med "nu glömmer vi skiten, tar vara på alla sjukt många fina minnen och gör sen 2013 till ett jävligt bra år". Det här med att göra 2013 till ett jävligt bra år har hittills inte fungerat bra. Det har faktiskt inte fungerat alls.
 
Året började med att jag sa upp kontakten med några personer som jag för ett år sedan inte skulle ha klarat mig utan. Som jag trodde skulle vara kvar i mitt liv tills den dagen jag dör. Sen fortsatte det med att farfar dog. Efter någon månad blev vi tvugna att ta bort Cosmos, katten som har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Mitt upp i allt det här blev en av kaninerna sjuk vilket slutade med att jag höll i honom medan tårarna bara rann ner för kinderna på mig när han fick en spruta hos veterinären som fick honom att somna in föralltid. Som jag skrev till min älskade vän förut: allt är så jävla orättvist och man vill bara ge hela världen en käftsmäll.
 
Det är verkligen orättvist. Allt som händer är så.jävla.orättvist. Det gör ont i mig att se folk må dåligt, jag vill bara ta allt trasigt och göra det helt, ta bort allt onda, ta bort allt dumt... Det gäller att ta vara på dom man har i sitt liv. Glöm inte det, ta vara på det ni har. Ni behöver varandra. Ni kommer att behöva varandra. 
 
Jag är verkligen rädd för hur fort allt kan försvinna, hur fort allt kan dras från en och aldrig mer komma tillbaka. Jag litar på mammas ord nu: "Det kommer kännas bättre om ett år, det kommer fortfarande vara jobbigt men det kommer kännas bättre."
 

Kommentarer
Kommenterat av: Roger Klimp

"Allt är så jävla orättvist och man vill bara ge hela världen en käftsmäll."

Ville bara säga att precis så är det men det visste du ju, eftersom det var du som skrev det... hehe! Så egentligen ville jag nog bara säga att det var ett så klockrent citat. Det satt som en snöboll i skrevet som en annan sa en gång. Du Milla... ha det gôtt och säg till om du vill ha däng i Wordfeud. Jag är inte omöjlig. Jag fixar det vettu! HAHAHA!

2013-05-14 kl 00:47:36
URL: http://207.info.se

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar: